טיפים לתכנון ועיצוב חדרי רחצה

חדר הרחצה איננו חייב להיות רק פונקציונלי – הוא יכול להיות גם יצירתי, ולהוות אי של שקט במרכז הבית.

חדר הרחצה הוא אי במרכז הבית, ואין תחושהנעימה יותר מזו שמעניק לכם חדר אמבטיה שמעוצב בקפידה. אולם, כמו בכל תהליך עיצוב, לפני שמתחילים בתהליך של עיצוב חדר אמבטיה ורחצה, חשוב מאוד להבין מה הצרכים של חדר הרחצה –כמה אנשים ישתמשו בו, ומי הם.

הצעד הראשון לפני שמתחילים לעצב הוא הבנת החלל הנתון שלכם, מדידה שלווהבנה מהם האלמנטים שאין באפשרותכם לשנות: חלונות, אינסטלציה, צנרת ונקודות חשמל. כמובן, את החדר תצטרכו לעצב סביב אותם אלמנטים, והם יגדירו את התכנון הכללי של האזורים השונים בו.

בחירת הקו העיצובי

דמיינו לעצמכם – איך הייתם רוצים שתיראה שהותכם בחדר האמבטיה? מהו הסגנון האישי שלכם? האם תרצו שעיצוב החדר ימשיך את עיצוב הבית הכללי, או שיהווה אי שונה וצבעוני בנוף? כך או כך– חשוב לבחור קונספט מסוים ולדבוק בו.

רוב האנשים בוחרים לשמור על חדר האמבטיה מודרני ומינימליסטי, בעל גוונים בהירים וקווים נקיים, ששולטים בו הצבעים הלבן והשחור. יחד עם זאת, ניתן להיות יצירתיים גם בעיצוב חדר שהינו פונקציונלי לחלוטין באופיו. תוכלו לשלב חומרים טבעיים כמו עץ ומתכת, להוסיף זריקות של צבע, טקסטיל מיוחד והדפסים.

בחירת הריצוף

בחדר האמבטיה, יותר מבכל חלל אחר בבית, חשוב הריצוף – שעל-פי רוב לא יישאררק על הרצפה, אלא יצפה גם את הקירות. אזור חדר הרחצה חשוף לכמות גדולה של לחות, ולכן חשוב לבחור ריצוף עמיד במיוחד ואיכותי. מומלץ לרצף את חדר האמבטיה באריחי קרמיקה או במשטח קוורץ – שני חומרים חזקים ואטומים במיוחד, בעלי עמידות לאורך שנים.

תאורה מתאימה

את מוקד התאורה המרכזי מומלץ להציב בתקרה עם גוף שקוע, שיפיק אור חזק ואחיד בכל חלקי האמבטיה. חשוב שגוף התאורה יהיה בעל חיפוי, על-מנת למנוע חדירה של נוזלים. חשוב גם להציב מעל המראה תאורה נוחה, שתפיץ אור חזק מספיק– שיספק ראות טובה, אך עדיין לא יסנוור.

המקלחון הנכון

אנשים רבים מעדיפים מקלחון על פני אמבטיה, או מעוניינים להוסיף מקלחון לחדר בנוסף לאמבטיה. טיפ חשוב שאנשים רבים אינם חושבים עליו – חשוב מאוד לבנות את השיפוע הנכון, שיהיה חד מספיק כדי שלא יצטברו נוזלים במקלחון ויציפו את החדר. לכן, שימו לב לזווית השיפוע עוד לפני ייבוש האריחים.

בסופו של דבר

חדרי אמבטיה אינם חייבים להיות רק פרקטיים – הם יכולים להיות יצירתיים ומהנים ולממש את הטעם העיצובי שלכם. יחד עם זאת, במיוחד בחדר פונקציונלי, חשוב שהתכנון יהיה מוקפד ומקצועי, כדי ליצור חדר שיהיה נוח לשימוש.

טיפים לתכנון ועיצוב חדרי רחצה

קראו עוד מרחבי האתר

עיצוב מיוחד ואיכותי
מאמרים
עיצוב מיוחד ואיכותי

מעצבת פנים בשרון מתכננת פרויקטים מגוונים ללקוחות פרטיים, עסקיים, ציבוריים ואחרים. כך בתים בודדים, דירות, משרדים ומבנים אחרים על פי

קרא עוד »